The story of my hair

   Så jag har alltid varit den typiska svenska tjejen: blond och blåögd. Trodde jag i alla fall, och det har alltid vad jag har sagt. om jag är brun/rödhårig och någon frågar vad min naturliga hårfärg är så säger jag att jag är blond. Helt ärligt vet jag inte riktigt vad min hårfärg är för färg. Jag skulle vilja säga att den är ljus, riktigt blond, men jag har insett att jag inte är det.
   Jag har färgat mitt hår lite hit och dit sen 2006 och innan dess såg jag ut såhär:
 
Jag föddes med svart hår, sen fick jag vitt hår.
 Det vita höll i sig men så småningom (2005/2006) fick jag mörk utväxt (?!) och mina ögonbryn blev mörka. Jag har hört någonstans att ens riktiga hårfärg liknar ögonbrynens färg. Jag har svarta ögonbryn...
 
Men men, meningen med detta inlägg var att säga att jag var trött på min hemska utväxt så jag färgade om mitt hår idag! Så nu är det blont, och framförallt JÄMNT!

Före:
Efter:
 
Sådär! Nu ska jag bara klippa mig (när jag pallar) och sen är jag riktigt nöjd! Antagligen kommer jag tröttna på det här ljusa efter sommarn. Så i oktober/september så kommer det antagligen bli mörkt. Jag funderar på rött, rödare än förra året men inte rött rött... hmm, det är ett problem för en annan dag!
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0