Så det kan gå, så det kan bli

Jag tänkte berätta om min mysiga gårdag. Jag vaknade rätt tidigt vid nio eller så och gick upp, duscha, klädde på mig och var lite trevlig med min farmor som kom hem till oss. Klockan 12 började jag gå mot min buss. Det tar 13 minuter att gå och jag hade 32 min så jag gick långsamt, barfota och njöt av solen. Det var jätte varmt och skönt!
 
Jag fick sitta i min busshålsplats i typ en kvart och sen kom min buss, då fick jag sitta i Hemmesta i typ 40 minuter men inte mig emot! Jag älskar att bara sitta i solen och kolla på bilarna och personerna i dem. Sen fick jag nog och åkte till Nacka Forum för att möta upp Jennifer. Vi tog en buss åt fel håll så vi fick hoppa av och ta en annan buss till Slussen.
 
Vi tog djurgårdsfärjan till Grönan och köpte ett varsitt "Gröna kortet" sedan gick vi till Djurgårdsbron där vi mötte Kajsa och Josephine. Där hyrde vi en trampbåt och så bar det av på (inte så) öppet hav! Josephine behövde ta en kiss paus efter halva färden så vi steg i land på Djurgårns-ön, where no (wo)man has gone before! (gone som in "gå på toaletten", ett roligt skämt från The Big Bang Theory).
 
(Jennifer ser fett cool ut, she's the boss)
 
Efter vår ben-muskel-krävande trampbåts tur så köpte jag världens största mjukglass! Jag borde ha tagit kort på den! Den var enorm, i alla fall i mina ögon. Jag åta kanske halva, den delen med strössel. Resten fick plumsa ner i det inte så rena vattnet där ankorna åt glassen (!!). Sen var det bara att traska mot Göna Lund för att se Söta Olly Murs på Sommarkrysset.
 
Jag och Jennifer tog farväl av Josephine och Kajsa och gick in i vimlet av människor. Vi gick mot scenen för att hitta Jennifers Malin och Hanna. Uppdraget var omöjligt, ingen klar sikt och vi var hopplöst förlorade bland clowner och småbarn. Hahah, skoja bara, det tog ett tag men sen såg vi dem. De hade lyckats få sittplatser så vi fick stå utanför inhägnaden men nära dem. Jennifer upptäckte att vi stod bredvid hennes vän Helena. Vi stod där i fyra-fem timmar!!
 
 
Medan vi stod där så var det en äcklig 40+ gubbe/man som typ slog på mina och Jennifers ben med sin påse. Han stod väldigt nära och jag trodde först att det var för att det var så mycket folk och att det var trångt men så trångt var det inte. Jag hade dessutom en ganska kort klänning och han var lite för nära om man säger så. När jag tog upp min väska och han trodde att vi skulle gå så sa han att jag hade tappat något. Jag trodde att det var ett gammalt kvitto så jag tog det, sa tack och proppa ner det i väskan. Jag han se något i bläck på det men vågade/orkade inte tänka på det.
 
Senare när jag och Jennifer gick för att möta min klasskompis Erika så letade jag upp lappen. Då var det en tjugolapp som han hade skrivit sitt nummer på!! Äckel-päckel-gubbe! Nu var i alla fall "konserten" slut och jag och Jennifer tog färjan hem. På färjan så kom faktiskt Jennifer på iden att ta ett nattdopp. Vi hade varit beredde på att trilla i sjön för vi trodde att vi skulle paddla kajak men så blev det ju inte. Så Jennifer hade handduk och badkläder med sig och jag hade typ det men jag är inte så kräsen.
 
På bussen till Grisslinge så gav vi äckelgubbens nummer till Josephine och hon ringde. Sen ringde hon mig och frågade vad det var för äckel som hon precis hade pratat med. Tydligen hade gubben låtit konstigt och Josephine trodde att han gjorde något lite för intimt så hon hade lagt på. Då ringde han upp och ville bjuda henne (som han trodde var jag) på bio, middag och dejt. Jag skrattade mest och sa åt henne att hon definitivt inte behövde vara trevlig mot honom för min skull.
 
Jag smsade Kim och fråga om han ville bada med mig och Jennifer i Grisslinge, men han var på Saltarö och Josephine ville inte heller bada med oss. Eller hon såg rätt taggad ut men det blev inte så i alla fall. Så jag och Jennifer hoppa av i Grisslinge och gick till bryggan. Någon spela hög musik så vi hade lite sällskap i natten. Vi tog ett snabbt dopp och blöt med adrenalinet pumpande så var det verkligen sommar på riktigt. På med kläderna för att gå runt och sedan åkte jag hem.
 
En riktig sommar morgon, en riktig sommar dag, en riktig sommar kväll och en riktig sommar natt!
 

Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0