Linas kvällsbok!

   Den här boken är kärlek. Del ett och del två blir tillsammans den perfekta sommarboken, den är skriven som en dagbok så kapitälerna är ofta bara en sida långa så man kan avbryta närsomhelst, den är skriven på ett härligt och enkelt sätt, det finns lite bilder men framförallt så är hela meningen med boken underbar!
   Jag läste denna bok första gången sommaren till åttan (2009) och jag har läst den varje sommar sen dess. Otroligt mycket kan hända på ett år så det är kul att läsa och se hur ens eget liv har ändrats och vad man tycker om Lina och de situationer hon hamnar i.
    Lina är 15 år, och oroar sig för att hon är okysst och oskuld och tycker att hon är ointressantast och fegast i världen. Hon hänger bara efter sin "kompis" Thea. Thea fixar ihop Lina med Danne. Och Lina får prova på hur det är att ha en pojkvän, att kyssas och att ha sex. Men hon kommer på att hon egentligen inte vill. Hon vill inte vara tillsammans med Danne. Hon är egentligen kär i en skitsjua och det funkar ju inte osv osv.
   Alla tjejer som någon gång har varit osäker på sig själv borde läsa denna bok! Alla som är eller har varit i tonåren kommer att känna igen sig. Jag ler bara jag tänker på boken! Personligen tycker jag att andra delen är bättre, jag tycker att Lina har så kasst självförtroende i första boken så att jag mår dåligt själv. Dessutom verkar Kevin typ 1000 ggr hetare än Ivar.
   Ytligare en grej med att läsa denna bok varje år är de nya detaljerna man märker, t ex dricker Lina California White på sin första fylla och hennes kassa självförtroende störde jag mig inte på tidigare år så det borde betyda att mitt har skjutit i höjde.
   Förövrigt så ska ni INTE se filmen för den suger, den är verkligen värdelös men boken är ett måste!!
 
 
Emma
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0