Lite trött och sliten

Just nu försöker jag vila ut mig själv, det går ganska på faktiskt. Problemet är bara att jag måste gå ner och laga mat snart. Det är fett jobbigt. I förrigår var jag hemma hos min klasskompis Maloue för första gången. Det var jag, Maloue, Erika och Ebba, vi kolla på film och prata en massa. Det var mysigt, rätt välbehövligt också jag har inte sett Maloue sen skolavslutningen.
 
 
Det blev inte så mycket sömn hos Maloue och i slutet vara det bara jag och Erika som var vakna. Då satte vi på "Komisarie Späck", det måste vara något av det roligaste jag har sett! Det kan ha varit för att klockan närmade sig 5 men i alla fall. Den var så jävla rolig! Jag och Erika skrattade så tyst vi kunde för att inte väcka Ebba och Maloue, vilket gjorde det hela ännu roligare!
 
 
När vi åkte från Maloue så tog jag mig till Odenplan för att möta upp Jennifer, Hanna och Louise (Jennifers kusin), vi skulle paddla kajak!! Innan jag åkte från T-Centralen köpte jag dock en bikini underdel på Gina för 20 kr. Det var ett smart drag av mig. Att paddla gick bra! I alla fall för mig och Hanna, haha. Vi paddlade runt i Mälaren så vattnet luktade lite konstigt tyckte jag. Jag är ju van vid det riktiga vattnet - havet. Vi drog upp kajakerna på en liten strand och tog en paus efter en timme (vi hade betalat för två).
 
 
På vägen tillbaka så såga Hanna en man som hade skor på sig och som precis satte på sig sin ryggsäck, men det var det som var problemet - han hade inget annat på sig! Vi paddlade långsamt och bara stirra på honom, vi kunde nämligen inte tro att han bara skulle gå naken sådär och dessutom var vi inte säkra på om det var en kille eller tjej. När han märkte att vi kolla så kolla han såklart tillbaka och då vinkade jag - och han vinka tillbaka. No worries liksom. Men då börja han dansa och kråma sig!! Knäpp gubbe.
 
Efter denna givande tur blev det kvällsdopp och picknick på Grisslinge stranden, lika mysigt som alltid. Baguette, kyckling och feta ost. Det går att leva på detta. Kajsa hade av någon anledning såpbubblor i väskan så jag stod och blåste bubblor lite random. Övertrött och med socker pumpande i blodet. Bilden är förresten Josephines.
 
 
Nu ikväll blir det ute bio i Rålis, det blir säkert mysigt! Bara det inte blir kallt och en massa mygg.
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0