Släkttäff

    Just nu sitter jag i en hård 90-säng och börjar bli trött. Jag är på Barnens Ö, utanför Norrtälje - det är släktträff. Jag sitter med min dator och använder mig av telefonens internet. Dagens teknik är ju underbar, helt sjukt allt detta är egentligen. Helt stört. Min kära bror är fortfarande ute men jag som gick upp halv sju idag för att jobba börjar som sagt bli trött.
   Förövrigt var det min sista arbetsdag i dag. Konstigt nog är det faktiskt lite ledsamt, jag började ju trivas, jag började lära känna folk och så vidare. Don't get me wrong, jag har sommarlov nu! Det slår jobbet men grejen med jobb, eller skola, är att det finns alltid människor att prata med. Men man får väl se till att göra saker resten av sommarn och inte sitta hemma!
    Shit vad osammanhängande mina tankar är. Vilket leder till ett osammanhängande inlägg men det är två saker jag vill säga:
1. jag jobbar med min gamla klasskompis (Tim) och en gammal "flört" (Jakob) och dessa två pojkar kommer inte överens. Det är nästan roligt. När Tim pratar med mig kommer Jakob och avbryter och när Jakob pratar med Tim så svarar Tim knappt. Roar mig lite åt det.
2. jag kommer hem till Värmdö på tisdag, jag ska nämligen upp till fjällen och plocka hjortron efter denna träff. Jag har köpt mina första stövlar på år, även om mor betala. Jag måste tydligen ha stövlar eftersom vi ska gå på/i myrmark (Y)
 
Känner mig äcklig från i torsdags (bada i havet och fick öl över mig, dessutom jobbar jag på ett dammigt lager) och nu har jag dessutom suttit i grillrök i ett par timmar. Men men, elden var i alla fall mysig...
 
*Här skulle det vara en bild men den vill inte laddas upp.
Det var en bild på min fina brasa.
Kände mig som en stolt scout!*
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0