S som i Slut

   Jo jag är slutkörd. Jag jobbar och den här veckan är det 8.00-17.00 som gäller! Jag har inga problem med att gå upp på morgonen men det här suger. Jag var trött redan i söndags men då var det bara att åka till farmor och vara trevlig. Sen dum som jag är satt jag uppe rett sent eftersom jag trodde att jag började klockan 10, men nej. Så var det ju inte så natten söndag - måndag fick jag väl fem timmars sömn. Det funkar ändå, en natt. När jag kom hem på måndagen och bara ville sätta mig med min bok och sen SOVA så var såklart min kusin här med sina två små barn. Inget fel med dem, de är som alla fem och sju åringar. Högljudda, uppmärksamhets krävande och ÖVERALLT.
   De här barnen knaprade i sig en massa klubbor (socker) så de hade så jävla mycket energi och det skulle de tydligen ta ut på mig. Jag gick och la mig halv tolv men somna nog inte fören tolv- halv ett, så den natten fick jag sex timmar. Och nu idag, jobbet gick men min hjärna har ju inte varit helt hundra om man säger så... dessutom har jag nog varit lite grinig, men jag är ju TRÖTT.
   På bussen på väg hem så tänkte jag ut vad jag skulle göra, jag skulle äta, måla naglarna och sen sova! Men vad tror ni att jag ser när jag kommer gående hem?! Jo, min kusin och hans barn är kvar!!! Jag blir så trött. Nu har jag i alla fall ätit, varit ute med hunden och målat naglarna (både på små tjejerna och på mig). Mitt nagellack blev dock inte bra eftersom det inte torkade ordentligt... men men, nu är jag själv i mitt rum och nu ska jag läsa min Harry Potter bok och sen ska jag sova!
   Godnatt
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0