Mor min är sjuk

   Jag skulle ju ut med båten men jag han bara backa och åka ut genom Vindöströms gattet så sägen min mamma att hon vill vända om. Så nu har jag varit hemma hela dan i alla fall och min mor ligger nerbäddad i sängen. På tal om ingenting så är min brors kompis Alex här. Jag är trött på att undvika honom och att inte vara för trevlig bara för att. Jag tänker vara mig själv, varken söka hans uppmärksamhet eller bara sitta i mitt rum. Börjar han gilla mig så är det jobbigt läge - för honom.
   Det känns så onödigt att lägga energi och tid på att undvika en person för att det skulle bli stelt om han gillade mig eftersom att det är min brors kompis och för att jag inte gillar honom på det sättet. Det känns otroligt långsökt. Jag menar man ska inte övertänka saker, speciellt när det inte ens är trovärdigt.
   Jag hann ta en bild på min fina skärgård innan det bar av hem, bye bye my sweet archipelago! Jag kanske får komma ut imorgon...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0