Kul lördag

   Jag har suttit hemma hela dagen, lite deprimerande men ändå skönt! det här blir mitt fjärde inlägg på inte så länge. Jag tar igen lite. Jag har ju kladdat ner hela min ben och jag vågar inte visa det för mamma... Så jag gick runt i långbyxor vilket var jätte varmt men nu är det fritt fram! Så vad har jag gjort idag då?
   Tjaa jag har kommit fram till min framtida tatuering. Min första ide var ett ankare (nästan ett år sedan) annars har jag tänkt otroligt mycket på ordet "frihet" och det sitter kvar. Sen nån gång under höstterminen så läste vår engelskapraktikant ett citat för oss "Marin, under the streetlight, dancing by herself, is singing the same song somewhere. I know. Is waiting for a car to stop, a star to fall, someone to change her life" citatet är från House on Mango Street (om ni ville läsa hela skiten liksom). Det citatet fastnade som fan i alla fall men jag har släppt det nu. Det har inget med mig att göra. Jag kanske vill känna så men helt ärligt så gör jag inte det och det är som det är. "Jag kan själv" är nog mitt egoistiska motto.
   Så det jag har kommit fram till är "frihet är att vara sig själv". Nästa fråga är ju vart på kroppen man ska göra sitt bläck-ärr, jag tror att nyckelbenet/framsida axel skulle vara väldigt fint. Jag har dock en vän med en tattoo där och jag vill ju vara lite egen. Sen finns ju nacken, men jag kan tycka att håret kommer vara i vägen. Det är för lite text för revbenen och längst ryggraden är inte min grej. Att sätta en tatuering på hela underarmen är förvisso fint men otroligt opraktiskt om man vill jobba så man träffar människor/gå på möten och skit så det är uteslutet.
   Jag vet inte, jag har ändå inte pengar till en tatuering och dessutom så måste jag övertala min mor. Jag tror inte att det kommer bli jätte svårt men i alla fall. För ett halvår sedan så hade jag den diskussionen med min familj (då om ett ankare bredvid bäckenbenet (tros-kanten) och familjen var nästan positiva till mitt lilla förslag.
   Jag är fortfarande rätt taggad på ankar-tatueringen (också)!
 
 
Den här platsen alltså, fast en mindre, inte lika mycket upp och inte lika mycket ner
 
Detta var mina två inspirations bilder
 
 Jag som är uppväxt vid havet och med båt älskar allt som har med det temat att göra så det är ena betydelsen med ankaret. Sen tycker jag bara att hela grejen är fin; formen, repet men framförallt iden om att ha en trygg punkt (en plats, en person, ett minne eller vad som helst) något som håller en kvar hur mycket det än blåser. Något man kan komma tillbaka till vad som än händer, vilka äventyr man än dar ut på så finns det något kvar. Så då blir det lite tvetydigt, jag snackar på om frihet men vill ha ett ankare? Då kom jag på lösningen! Da-da-da-daaam:
Ni får ursäkta mina hemska photoshop-skillz. Men den här tanken fanns där; ett ankare med en fågel (gärna med utfällda vingar beredd att flyga). Det skulle bli perfekt, bladningen av tryggheten och säkerheten med en fast punkt samtidigt som man har fågeln som är fri och kan flyga vart den vill. Fåglar symboliserar ju frihet.
   Eller så skiter jag i fågeln och skriver "frihet är att vara sig själv" någon stans och tatuerar in ett fint ankare utan fågel.
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0