Inte ett enda hjortron

   Hahah, vi har inte hittat ett enda hjortron! Fatta vad värdelöst! Jag har klafsat i myrar, klättrat och gått i lera. Men vafan jag är inte kräsen på det sättet, nu är jag nyduschad och sitter i min varma mysiga tröja. Detta är helt okej. Man ser gröna berg och lååångt bort så ser man lite skidbackar och fjällstugan är helt lugn då killarna är och fiskar medan jag, mamma och mormor sitter här.
   Måste bara slänga in ett ord eller två om landet. Jag bor inte på landet - jag bor i skärgården. Detta är inte heller landet - det är fjällen. Landet är kossor, åkrar och fält. Visst, jag bor på vischan och fjällen är också vischan. Men det är inte landet.
 
 
 
 
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0