Forever alone

   Så det här kommer bli en riktigt forever alone helg. Jennifer är i Götet, Hanna i Norge, Kim är på G till Tallinn, Maloue blir brun i Portugal, Erika jobbar och Ebba är på något jävla läger. Så vad gör man? Jo man tycker synd om sig själv tillräckligt för att tjocka i sig glass och choklad utan att få dåligt samvete och sen drar man ut på sjön med familjen.
   Imorgon blir det alltså att åka båt och sen hänga i tysta, lugna, fridfulla, harmoniska, stillsamma skärgården. Tråkigt men skönt och välbehövligt antar jag. Av erfarenhet av tidigare båt-utflykter kommer min helg bestå av sol, bad, kortspel och nån bra bok. Jag tror att jag kan behöva det. Vara med familjen, bara ta det lugnt och jobba på brännan.
   Om jag bara skulle gissa vart jag och min familj kommer hänga så är det Gällnö eller Stora Skatholmen som gäller. Så är det någon stackare ute och har vägrarna förbi mig så är det bara att komma! För er som inte har koll på min fina skärgård, eller Värmdö i allmänhet så är det såhär det ligger till:
 
 
Punkt A är där jag bor; Södernäs
Punkt B är där vi har vår båt
Punkt C är Gällnö
Punkt D är Stora Skatholmen
 
Så detta kommer vara min helg man skulle kunna säga att detta kommer bli den första helgen på månader som har något gemensamt med mina föregående sommarlov. Detta är jag, detta är mina sommarlov. Stockholms skärgård; båtar, sol och bad.
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0