Alla dessa tatueringar

   Efter mitt förra inlägg om vattnet och skärgården - som är mitt hem så kom jag att tänka på mitt riktiga hem. Huset jag växte upp i och som jag har bott i hela mitt liv. Området som jag tog mina första steg på, stranden som jag har tagit tusen dopp vid och brevlådorna jag har lekt så många lekar vid.
   Jag kom att tänka på en ny tatuering, koordinater! Som den mattenörd jag är och för att det handlar om longitud och latitud (ett sätta att navigera (orientera/ta sig runt) ute på havet). Dessutom är det otroligt fint!! Kolla bara!
 
 
Jag tycker att den andra bilden, den på ankeln, är extra fin. Jag funtar på att härma den lite. Själv skulle jag då skriva 59° 21' 40.62" N, 18° 28' 13.12" O eller E (ost/east). Sen har jag tänkt på mitt citat "frihet är att vara sig själv" och då tyckte jag att detta var fint:
 
Det blir som ett ord-tatuerings-armband, jag gillart!
 
Så jag är uppe i tre tatueringar: Ankaret, Citatet och Koordinaterna.
 
Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sommartvåtusentolv

Det här är vår sommar-blogg under detta år, och om vi tycker att det är roligt så kanske vi fortsätter även nästa år. Se fram emot det ni! Den här bloggen kommer helt enkelt handla om vår sommar, våra liv och såklart våra vänner.

RSS 2.0